Novosti

Savjeti kako ostati aktivan

Uz redovito uzimanje Vašeg lijeka, tjelovježba je najvažniji način održavanja dobrog stanja. Neke od prednosti koje možete osjetiti:

  • Povećanje fleksibilnosti, što rezultira boljom pokretljivošću

  • Povećanje dometa pokreta, čime je, zahvaljujući većoj pokretljivosti, olakšano obavljanje svakodnevnih poslova

  • Olakšano spavanje

  • Smanjenje boli i ukočenosti

  • Uz pravilnu prehranu, vježba Vam može pomoći u postizanju i održavanju zdrave razine tjelesne težine, što je prilično bitan čimbenik za one koji boluju od ankilozantnog spondilitisa, budući da se time smanjuje pritisak na zglobove i umanjuje bol u njima.

Prije početka vježbanja, prođite sa svojim doktorom plan tjelovježbe, kako biste bili sigurni da ste odabrali optimalne vježbe za svoje tijelo.

Vježbe istezanja mogu olakšati bol i ukočenost.

Pokušajte

Jednostavna istezanja možete raditi i kod kuće – npr. posežite rukama prema gore ili istežite prste, dokle god ne osjetite istezanje u mišićima i oko zglobova. Pokušajte zadržati svako istezanje pet do deset sekundi i takve pokrete ponavljati pet do deset puta, ako je moguće. Tečajevi poput joge i pilatesa mogu poboljšati fleksibilnost i snagu.

Koliko biste trebali vježbati?

Ciljaljte na otprilike dva i pol sata, odnosno 150 min srednje zahtjevne aerobne tjelovježbe na tjedan. Primjerice, možete šetati ili plesati, a računaju se čak i kućanski poslovi ili rad u vrtu. Slušajte svoje tijelo i držite se postavljenih granica, pogotovo kada tek započnete prakticirati redovitu tjelovježbu.

Pokušajte rascjepkati periode tjelovježbe na tri 10-ominutna dijela, koje ćete odraditi tijekom dana.

Koje su najbolje vrste vježbi za aksijalni spondiloartritis?

Vježbe visokog intenziteta, poput joggiranja, mogu uzrokovati bol tijekom upala, tako da odaberite vježbe niskog intenziteta, koje ne rade preveliki pritisak na zglobove.

Pokušajte: Plivanje, bicikliranje i šetanje su dobri primjeri vježbi niskog intenziteta.

Uključite istezanje

ADCRHUR160392, studeni 2016.

Povratak na novosti
Povezani članci

Elementi od pomoći u svakodnevnom životu s kroničnom bolesti

Pročitajte više

Kako komunicirati sa zdravstvenim djelatnicima?

Pročitajte više

Najava Svjetskog dana spondiloartritisa i akcije „Ne okrećite leđa križobolji“

Pročitajte više

UTJEČE LI PUŠENJE NA UČINKOVITOST TERAPIJE BLOKATORIMA TNF-a ?

Pročitajte više

UPALNA KRIŽOBOLJA I IZVANZGLOBNE MANIFESTACIJE BOLESTI

Pročitajte više

Kako se dobro naspavati uz bolove u leđima?

Pročitajte više