Način života

Saznajte kako vam promjene životnog stila mogu olakšati život s upalnom križoboljom.

150-casual-female-in-red

Živite li s upalnom boli u leđima svoje svakodnevne tegobe možete dosta olakšati ako učinite neke promjene u načinu života. Te male prilagodbe pomoći će ublažiti neke od frustracija koje osjećate. Iako se neki savjeti možda odnose na kratkotrajnu ili dugotrajnu mehaničku bol u leđima, ovaj je ulomak posvećen ponajprije za pomoć osobama s upalnom boli u leđima. 

 

SVAKODNEVNI ŽIVOT

Spavanje, vožnja i kupovina samo su neke od dnevnih aktivnosti koje uzimamo „zdravo za gotovo“. Imate li  upalnu križobolju, možete minimalizirati poremećaje u svakodnevnom životu na sljedeće načine:

  • Kad vozite na veće udaljenosti, planirajte redovito zaustavljanje kako biste prošetali i protegnuli se.  
  • Pokušajte naručiti namirnice putem interneta, kako biste izbjegli nošenje teških torbi za kupovinu. 
  • Sa svojim fizioterapeutom ili kvalificiranim zdravstvenim djelatnikom razmotrite svoje mogućnosti za jednostavno razgibavanje i različite vrste potpore donjem dijelu leđa. 

 

 

 

 

 

 

NA RADNOM MJESTU

Problemi s bolovima u leđima najčešće se javljaju na radnom mjestu. Evo nekoliko stvari na koje trebate obratiti pozornost kako biste smanjili probleme:

  •     Svima recite za problem – kolegama, voditelju ljudskih resursa, sindikatu i/ili poslodavcu; poslodavac vam     možda može osigurati usluge zaštite zdravlja na radu koje će vam pomoći
  •     Možda bi vam pomoglo da promijenite radno vrijeme ili radite od kuće
  •     Zatražite "procjenu radnog mjesta" ako imate konkretne probleme s radnim ili uredskim okruženjem
  •     Pregledajte opremu i provjerite je li sigurna i prikladna za vas i vaše zdravstveno stanje
  •     Zatražite savjet o eventualnim povlasticama na koje imate pravo

Sjedenje za stolom većim dijelom dana može biti uzrok ukočenosti i boli u leđima. Općenito je dobra ideja u pravilnim razmacima ustajati od stola, prošetati i protegnuti se jer tako možete ublažiti bolove i nelagodu tijekom dana. Pomoći može i ako stojite kad god možete – naprimjer dok razgovarate telefonom.


REDOVITO VJEŽBANJE

Stanja povezana s nekim upalnim promjenama  mogu se poboljšati redovitim vježbanjem, premda to nije liječenje.  Neke vrste vježbanja za vas mogu biti bolje od drugih. Stoga je preporučljivo raspraviti s liječnikom koja je vrsta vježbanja najprikladnija za vaše stanje. 

 
 

 

PUTOVANJE

Putovanja zahtijevaju malo planiranja i ako imate upalnu bol u leđima možda će vam trebati neke prilagodbe. Navodimo nekoliko stvari o kojima biste trebali razmisliti u nastojanju da svoje putovanje učinite mirnim i ugodnim: 

  • Ako putujete na veću udaljenost avionom, autobusom ili vlakom, pitajte svog liječnika obiteljske medicine ili fizioterapeuta za neke vježbe koje možete raditi dok sjedite.
  • Nastojte redovito ustajati, ako je moguće,  kako biste se rastegnuli ili prošetali za vrijeme putovanja.  
  • Uvijek nosite napisane recepte za svaki propisani lijek koji uzimate. 
  • Također, možete zamoliti svog liječnika obiteljske medicine da vam napiše službeno pismo s objašnjenjima  koje lijekove uzimate i zašto ih uzimate.